TGA’nın 2024 Sayıştay Raporu TBMM’de Görüşüldü

Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın 2024 yılı Sayıştay Raporu, TBMM’de görüşüldü. Toplantıda Türkiye’nin turizmdeki büyümesi ön plana çıktı. TGA

Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) 2024 Yılı Sayıştay Raporu, TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu’nda ele alındı. Komisyon toplantısında Türkiye’nin turizmdeki güçlü büyümesi, hedef pazar stratejisi ve dijital tanıtım faaliyetleri ön plana çıktı.

Komisyon, AK Parti Trabzon Milletvekili Adil Karaismailoğlu başkanlığında toplandı. Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı ve TGA Yönetim Kurulu Başkanı Nadir Alpaslan, ajansın kuruluşundan bu yana Türkiye’nin turizm değerlerini dünyaya etkili şekilde tanıttığını vurguladı.

Alpaslan, Türkiye’nin uluslararası turizmde elde ettiği başarıya dikkat çekerek, Türkiye’nin dünyada en fazla turist kabul eden 4. ülke olduğunu, 2023 yılında 61 milyar doların üzerinde turizm geliri elde edildiğini ve 2024 yıl sonu hedefinin 64 milyar dolarlık turizm geliri olduğunu ifade etti.

Türkiye’nin güçlü ulaşım altyapısı, güvenli destinasyon kimliği, THY gibi global markaları ve İstanbul ile Antalya’nın dünya çapındaki erişilebilirliğinin turizm başarısına önemli katkı sunduğunu belirtti.

Alpaslan, komisyona sunulan Sayıştay Raporu’nun TGA’nın şeffaf çalışma prensibini pekiştirdiğini söyleyerek raporda yer alan unsurları sıraladı: Ajansın organizasyon yapısı, personel yetki ve görev sınırları, insan kaynakları politikaları, istihdam, yer değiştirme ve görevde yükselme kriterleri, aylık ve yıllık faaliyet raporları.

TGA Genel Müdürü Sinan Seha Türkseven, Ajansın 2024 yılı stratejisi ve tanıtım çalışmalarına ilişkin detaylar paylaştı. TGA’da 2024 yılı içinde istihdam edilen personel sayısının 146’dan 151’e yükseldiğini ifade eden Türkseven, turizmi 12 aya ve 81 ile yaymayı amaçladıklarını belirtti.

Türkseven, TGA’nın stratejisinin merkezinde “çeşitlilik” olduğunu belirterek, tüm direkt uçuş yapılan ülkelerin hedef pazar olarak görüldüğünü, Türkiye’nin yalnızca deniz-kum-güneş ile değil, şehirleri, tarihî mirası, kültürü ve gastronomisi ile tanıtıldığını söyledi.

Türkseven, TGA’nın global dijital tanıtım gücünün her yıl arttığını vurguladı. 2024 tanıtım verileri arasında 38 ülkenin ulusal TV’lerinde, hedef kitlenin %60’ına en az 3 kez reklam gösterimi yapıldığı, dijital platformlarda 20,1 milyar gösterim ve yüksek erişim sayısına ulaşıldığı, 12 ülkede 60 farklı mecrada 700’den fazla ilan yayınlandığı ve iç turizmi destekleyen tanıtım filmleri ve kamu spotlarının hazırlandığı yer aldı.

Komisyonda ele alınan rapor ve tanıtım çalışmaları, Türkiye’nin turizmdeki güçlü yükselişine işaret etti. Turizm gelirinin artırılması ve pazar çeşitliliğinin genişletilmesi amacıyla TGA’nın dijital ve küresel tanıtım stratejilerinin 2025’te daha da hız kazanması bekleniyor.

İlgili Haberler: Avrupa’nın Önde Gelen Uçuş Platformu 42,3 Milyon Euro’ya… · Turizm ve Havacılıkta Yeni Harç Düzeni: Tapu ve Araç…

Başa dön tuşu