Otelcilikte Yeni Dönem: Yapay Zekânın Gücüyle Kişiselleştirilmiş Misafir Deneyimi

Yapay zekâ, son yıllarda yaşamımızın ayrılmaz bir parçası haline geldi. Hayatımızı daha hızlı, daha akıllı ve daha verimli hale getirdiği bir gerçek.
Veri analizinden müşteri hizmetlerine, üretimden pazarlamaya kadar birçok alanda zaman ve maliyet tasarrufu sağlıyor. Kısacası, yapay zekâ hayatımızı yalnızca kolaylaştırmakla kalmıyor; aynı zamanda daha bilinçli, daha hızlı ve daha etkili kararlar almamıza yardımcı oluyor. İlk başta hepimizi korkutan bu teknoloji, aslında doğru kullanıldığında, insan yaşamını iyileştiren güçlü bir yol arkadaşı.
Yapay zekanın otelciliğe etkilerini Grand Harilton Hotel Genel Müdürü, turizm duayenlerinden Gürkan Akbay’a sorduk.
Yapay zekâ otelcilik sektörünü nasıl etkiliyor?
Yapay zekâ; otelcilik, havayolu taşımacılığı, seyahat planlaması, müşteri hizmetleri ve destinasyon pazarlaması gibi birçok alanda etkili. Otelcilikte ise rezervasyondan başlayarak, konaklama sürecine kadar birçok aşamada yapay zekâ destekli sistemler kullanıyoruz. Böylece operasyonel verimliliğimiz artırıyor, misafir deneyimini kişiselleştirebiliyoruz. Misafir mahremiyeti ve veri güvenliğini de en üst planda tutarak, yapay zeka desteği ile turizmde daha stratejik bir konuma geçmemiz mümkün.
Yapay zekâ ile müşteri memnuniyetini nasıl artırabiliriz?

Aslında bugüne kadar kullandığımız yazılımlar yapay zekanın başlangıcı niteliğindeydi. Misafirlerimizin daha önceki konaklama geçmişini artık görmekle kalmıyor, bu deneyimleri analiz ederek misafirlerimizin tercihlerini konaklama öncesi görebiliyoruz. Böylece kişiye özel karşılama, oda hazırlığı, yemek önerisi, oda sıcaklığı gibi hizmetler sunularak konuk memnuniyetini en üst seviyeye çıkarabiliyoruz.
Sizce, gelecekte yapay zekâ otelcilikte nasıl bir rol üstlenecek? En çok merak edilen soru, yapay zekâ otellerde çalışan insan gücünü azaltır mı?

Tam otomasyonlu self check-in/check-out sistemleri. Robot hizmetliler ve concierge hizmetleri. Misafir memnuniyeti tahmini ile anlık müdahale sistemleri karşımıza çıkabilir. Konuk tercihleri analiz edilerek oteller kişiye özel teklifler oluşturabilir.
Rutin işlerde otomasyon sağlandığı için bazı görevler insan müdahalesine gerek kalmadan yapılabilir. Ancak, misafirle duygusal bağ kurulan ve kişisel etkileşim gerektiren turizm sektöründe insan gücü her zaman vazgeçilmezdir. Yani biz turizmciler yapay zeka ile birlikte Kalbi zekayı da kullanmak ve en doğru şekilde entegre etmek zorundayız. İnsanlar bir yere kadar robotik bir anlayış ve ses tonuna tahammül ederler bence. Özellikle hizmet ve kişiselleştirilmiş servislerde, insani dokunuş şarttır. Yapay zeka aritmetik ve sistem analizleri için büyük bir güç olsa da, içten gelen bir gülümseme ve karşılamanın yerini tutamayacağı kanaatindeyim.

