ChatGPT’ye Reklamlar Gelebilir: Kullanıcılar Ne Düşünüyor?

ChatGPT, kullanıcılarına reklam göstermeden hizmet veriyor. Ancak, bu durumun ne kadar süreceği ve reklamların kullanıcı deneyimini nasıl etkileyeceği merak konusu. ChatGPT reklam
ChatGPT, kullanıcılarına reklam göstermeden hizmet vermeye devam ediyor. Ancak, bu durumun ne kadar süreceği ve reklamların kullanıcı deneyimini nasıl etkileyeceği merak ediliyor.
2022 yılından bu yana yüz milyonlarca kullanıcıya ulaşan ChatGPT, hem ücretli hem de ücretsiz sürümünde reklam göstermemesiyle dikkat çekiyor. İnternet devlerinin geçmişte reklamsız büyüyüp sonrasında agresif reklam modellerine geçmesi göz önüne alındığında, bu durum şaşırtıcı değil.
ChatGPT’nin haftalık 800 milyon kullanıcısı bulunuyor. Ancak, bu kullanıcıların yalnızca küçük bir kısmı ödeme yapıyor. Geri kalan kullanıcıları gelir kaynağı hâline getirmenin en mantıklı yolu reklamlar olarak görülüyor.
Hafta sonu, yazılımcı Tibor Blaho, ChatGPT’nin Android uygulamasında bazı kod satırları buldu. Bu satırlar, uygulama içinde reklam altyapısının hazırlanıyor olabileceğine işaret ediyor. ChatGPT’nin bir noktada reklama geçeceğine dair güçlü bir beklenti var.
OpenAI CEO’su Sam Altman ve diğer yöneticiler, reklamların geleceğine dair sinyaller veriyor. Altman, 2024’te reklamları “iğrenç” bulduğunu belirtirken, 2025’te “Bazı havalı reklam ürünleri geliştirebiliriz” ifadesini kullandı. OpenAI, ayrıca Meta’nın reklam ekosisteminde çalışan uzmanları işe alıyor.
Reklamların ne zaman devreye alınacağı henüz bilinmiyor. Ancak, bir yapay zeka asistanına reklam yerleştirmek, arama motoruna reklam koymaktan daha karmaşık bir süreç. Çünkü burada bir haber akışı veya arama sonuç listesi yok, sadece tek bir yanıt var.
Muhtemel reklam modelleri arasında arama tarzı modeller, kişiye özel hedefli reklamlar, eski usul metin linkleri ve sesli, görsel, hatta video reklamlar yer alıyor. Ancak, bu reklamların kullanıcı güvenini sarsma riski bulunuyor.
Google ve Microsoft, yapay zeka yanıtlarında reklam testlerine başlamış durumda. Bu nedenle ChatGPT’nin de benzer bir yola girmesi bekleniyor. Yapay zeka uygulamaları, kullanıcıların alışkanlıklarını ve zevklerini bildiği için reklamların daha isabetli olması mümkün.
Reklamdan kaçmanın bir yolu ise Apple cihazları üzerinden ChatGPT’yi kullanmak. Eğer kullanıcı, ChatGPT’yi Apple cihazlarda bir kullanıcı hesabı açmadan, Siri aracılığıyla kullanırsa, istekler reklam veya model eğitimi için kullanılmıyor.
Kullanıcılar, sohbet botlarına yazdıkları bilgilerin daha mahrem olduğunu düşünüyor. ChatGPT, dostça bir iletişim tarzı sunarak bazı kullanıcıların “yapay zeka psikozu” yaşamasına neden olabiliyor. Bu durum, reklam için manipülasyonun ciddi etik riskler taşıdığı anlamına geliyor.
İlgili Haberler: Yapay Zeka Modeli Kötü Davranışlar Sergilemeye Başladı · NASA, Bennu Asteroidinde Yaşamın Temel Moleküllerini Buldu